The usual Berlin traffic chaos on Potsdamer Platz one Tuesday evening in January. Cars pushing through the crossroads. Some heading for the Brandenburg Gate; others crossing Leipziger Straße in the direction of Berlin-Mitte. Or heading over Potsdamer Straße to the former West Berlin and Kurfürstendamm. The blinding lights of the Sony Center and the Marriott Hotel mirrored in the light sleet that spread itself over the streets. A hub of inner city traffic. A few neon signs announced the Berlin Fashion Week. This autumn/winter 2018 season, almost 100,000 industry visitors, celebrities, models and influencers once again travelled to the capital to witness this.
Traditionally, Marc Cain chooses unusual and impressive locations for his Fashion Week shows. This year, on Tuesday 16 January, the fashion titan from Bodelshausen welcomed his guests to the Potsdamer Platz underground station, with an atmosphere that was a blend of urban graffiti and an elegant lounge. It was very busy. On this Tuesday, however, there were no passengers rushing through the corridors. Above ground, on Potsdamer Platz, a huge Marc Cain balloon signposted the entrance. The Marc Cain guests took the escalators, which normally transport passengers to their platforms, to access the area created exclusively for this evening, a "members only" world, which was the motto of the evening and the name of the new Marc Cain collection.
Einige Stunden bevor das erste Model den Laufsteg unter dem Potsdamer Platz entlang schweben wird, war noch kein Prominenter in Sicht. Der Backstage-Bereich gehörte den Models und den heimlichen Stars des Abends noch ganz alleine: Dem La Biosthétique Hair- & Make-up Team. International Creative Director Alexander Dinter hatte sein Team für die Modewoche aus den erfahrensten Stylisten der La Biosthétique Salons weltweit zusammengestellt. Innerhalb weniger Tage haben sie auch für die Models von Marc Cain ein Beauty-Konzept entwickelt, das die Philosophie und den Look der neuen Kollektion perfekt unterstreicht. Wenige Stunden vor der Show arbeiteten sie hoch konzentriert daran, mehr als 30 Models gleichzeitig showfertig zu stylen. Eine Aufgabe, die nur von einem herausragenden Team zu meistern ist, das hochprofessionell zusammenarbeitet. Jeder Schritt muss passen, die Taktung ist in der Kürze der Zeit extrem.
Fachpresse und Zuschauer waren sich einig: Dieser Look ergänzt die fantastisch vielfältige, moderne und innovative neue Marc Cain Kollektion in Perfektion. Die neuen Styles unseres langjährigen Kooperationspartners Marc Cain konnten so harmonisch abgerundet und zu einem Gesamtkunstwerk zusammengeführt werden.